Lorenzo Fraile dirigirà una càtedra d'Alimentació Sostenible amb el Grup Vall Companys

El grup destinarà més de 10.000 euros a premis per a TFG i TFM d'aquest àmbit

Vall C_Fraile
D'esquerra a dreta: Coma, Martín, Fraile, Puy, Chia i González / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) i el Grup Vall Companys (GVC) han impulsat la creació d'una nova càtedra universitat-empresa que se centrarà en l'alimentació sostenible i que dirigirà el catedràtic de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària, Lorenzo Fraile. Entre els objectius, destaquen la promoció d'activitats de formació, difusió i transferència de coneixement en producció d'aliments de qualsevol àmbit, amb sistemes que garanteixin una alimentació segura, saludable i sostenible, des d'un punt de vista mediambiental, econòmic i social.

Entre les primeres accions que durà a terme hi ha la creació d'uns premis per als millors treballs de final de grau (TFG) i de màster (TFM) que tinguin en compte la sostenibilitat, amb una quantia global de 10.500 euros. La càtedra obrirà la convocatòria d'aquests nous premis el proper novembre. Quant als TFG, la dotació econòmica és de 2.000 euros per al primer treball, de 1.000€ per al segon i de 500€ pel tercer. Mentre, pel que fa als TFM les quanties pugen fins els 4.000€ pel primer classificat, 2.000€ pel segon i 1.000€ pel tercer.

A diferència d'altres premis per a TFG i TFM, les persones finalistes hauran de fer una defensa pública dels seus treballs. Serà al proper mes de maig pels de grau i al setembre pels de màster. El director executiu de la Càtedra Grup Vall Companys – UdL: Alimentació Sostenible ha destacat la voluntat transversal d'aquests guardons, als que poden optar treballs de totes les titulacions. "Des de la producció de pinsos a l'envasat dels productes finals, sense oblidar aspectes econòmics, tecnològics o socials", ha explicat Lorenzo Fraile.

El rector de la UdL, Jaume Puy, ha subratllat la importància d'aquesta col·laboració de la universitat amb "una de les empreses més importants del sector agroalimentari a Europa", amb la qual existeixen vincles des de fa més de 20 anys. Una aliança que també ha destacat la directora de Desenvolupament i Gestió de Persones del Grup Vall Companys, Carmina Chia, assegurant que la firma "no pot tenir millor company de camí" que la UdL i que la càtedra "no podria ser a cap altre lloc que a Lleida".

A la presentació també han assistit la vicerectora de Transferència del Coneixement de la UdL, Olga Martín Belloso; la directora de Qualitat del GVC, Blanca González; i el director de nutrició animal del grup, Jaume Coma, que ha aprofitat per avançar que un altre dels objectius és "descobrir talent per incorporar-lo al món professional".

La Universitat de Lleida va aprovar la creació d'aquesta càtedra universitat-empresa, la divuitena de la institució, en el Consell de Govern del passat juliol amb 27 vots a favor, 8 en contra i 6 abstencions. El conveni, amb una durada inicial de 3 anys, preveu una dotació econòmica de 30.000 euros anuals.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la nova càtedra UdL Grup Vall Companys