Dos dels tres premis de la Federació Europea de Ciència i Tecnologia dels Aliments, per a la UdL

A la trajectòria de la catedràtica Olga Martín i al doctorand Mohsen Ramezani com a millor estudiant

Martin Ramezani_Anali Parsi_UdL
Ramezani i Martín Belloso / Foto: Anali Parsi-UdL
La catedràtica de Tecnologia d'Aliments de la Universitat de Lleida (UdL), Olga Martín-Belloso, i el doctorand Mohsen Ramezanihan rebut dos dels tres guardons que atorga la Federació Europea de Ciència i Tecnologia dels Aliments (EFFoST, per les seues sigles en anglès). Martín-Belloso, el Lifetime Achiement Award en reconeixement a tota la seua trajectòria i Ramezani, al de l'estudiant de l'any. Els reconeixements s'han lliurat en la cerimònia de cloenda de la conferència anual de l'EFFoST, celebrada a València.

Martín-Belloso és responsable del grup consolidat de recerca Tecnologies Innovadores per a l'obtenció d'Ingredients i Productes Alimentaris de la UdL i del grup Noves tecnologies per al processament d'aliments de la UdL i Agrotecnio. El premi a la trajectòria de recerca, que es lliura de forma biennal, reconeix la "seua contribució significativa a la producció d'aliments segurs, d'alta qualitat i variats que satisfan les necessitats dels consumidors", així com el " lideratge en la creació de nous enfocaments i equips efectius".

Entre els guardonats anteriors figuren els professors Marc Hendrickx (KU Leuven, Bèlgica), Erich Windhab (ETCH Zürich, Suïssa) o Élisabeth Dumoulin (Université Paris-Saclay). La catedràtica de la UdL, que compta amb premis com el de l'Associació Internacional d'Enginyeria i Alimentació o la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat, s'ha mostrat "sorpresa i afalagada" per aquest reconeixement.

Ramezani és doctorand del grup d'Olga Martín-Belloso, contractat a través del programa Iberus Talent de Campus Iberus i el programa Marie Curie. L'EFFoST l'ha premiat per la seua recerca sobre l'efecte de les proteïnes vegetals en la digestibilitat dels lípids i la bioaccessibilitat del betacarotè en gels d'oli. "Aquest reconeixement va més enllà dels assoliments individuals i serveix com a testimoniatge del dur treball de tot el nostre equip", ha destacat.

MÉS INFORMACIÓ:

EFFoST Awards