Acte de signatura del conveni pel Premi UdL-LABIN als millors graduats en Enginyeria Agrària i Alimentària per l'ETSEAFiV_UdL que continuen estudis del Màster en Enginyeria Agronòmica

ConveniLabin
convenilabin D'esquerra a dreta: Mateu, Puy i Graell. FOTO: UdL
Els dos millors alumnes que es graduïn en Enginyeria Agrària i Alimentària a l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFiV) i que continuïn estudis al Màster interuniversitari en Enginyeria Agronòmica que coordina la Universitat de Lleida (UdL), tindran la matrícula de primer del màster gratuïta. Això serà possible gràcies al Premi UdL-Labin, que patrocina l'empresa igualadina de productes de fertilització vegetal, Productos LABIN S.L. Avui el rector de la UdL, Jaume Puy, i el CEO de Labin, Joan Mateu, han signat el conveni de col·laboració que permetrà que ja hi puguin optar els alumnes que es graduïn aquest curs acadèmic.

El guardó pretén, d'una banda, reconèixer els mèrits i l’esforç dels millors estudiants d'aquesta titulació, i de l'altra, augmentar l'intercanvi de coneixements científics i tècnics entre ambdós entitats. El jurat, format per representants d'ETSEAFiV i de Labin, valorarà tant l'expedient acadèmic dels graduats i les graduades com del Treball Final de Grau (TFG), especialment si estan relacionats amb la producció agrícola, la nutrició i la fertilització dels cultius. Es tindrà en compte l'actualitat de la problemàtica a resoldre, el valor científic, l'interès i aplicació pràctica, la innovació; el respecte al medi ambient, l'ús de noves tecnologies, la sostenibilitat, així com la viabilitat tècnic-econòmica de les solucions aportades en el TFG.

El director de l'ETSEAFiV, Jordi Graell, han explicat que tot i que ja existeixen premis per als treballs dels universitaris que es titulen a l'Escola, aquest és destaca perquè dona a conèixer el Màster en enginyeria agronòmica, necessari per completar la formació dels graduats. Per la seua part, Mateu, ha manifestat que aquest conveni representa la voluntat de l'empresa de responsabilitzar-se amb el territori, en aquest cas amb la UdL que també té campus a Igualada, i també amb el sector agrari, que els darrers temps està patint força dificultats. En aquest sentit, el rector ha destacat la sensibilitat d'aquesta empresa amb la sostenibilitat, "el problema més important que tenim actualment al món, i també a l'agricultura. És per això  que entre tots hem de fer-la el més sostenible possible", ha dit.

Text: Premsa UdL