Un equip liderat per la UdL, tercer millor del món en sòls

Van representar la Societat espanyola de la ciència del sòl

concurs-sol
L'equip de la SECS. FOTO: Valeria Vieira

Maria de Mar Carreras, Alba Català, Iker Hernández, màsters en Gestió de Sòls i Aigües de la Universitat de Lleida, i Alberto Lázaro, actualment doctorand a la Universitat de Burgos,  van obtenir la tercera plaça en el tercer concurs internacional de valoració de sòls (International Soil Judding Competition), celebrat recentment a Brasil.

L'equip, entrenat per la catedràtica d'Edafologia i Química Agrícola de la UdL, Rosa M. Poch, representava la Societat espanyola de la ciència del sòl (SECS) en aquesta competició, on hi van participar un total de 12 equips de tot el món.

Els universitaris van aconseguir la tercera posició en les tres categories del concurs: individual (Alberto Lázaro), per equips i general, només superats pels Estats Units que presentaven dos equips. A més, Iker Hernández va ser quart en la classificació individual.

"Aquests resultats evidencien a nivell internacional la gran qualitat i formació dels joves del nostre país i de la nostra universitat en ciència del sòl", afirma Rosa M. Poch.

La competició va consistir en la caracterització, en un temps màxim d'una hora, de diversos perfils de sòls, amb la identificació i la descripció dels seus horitzons, la classificació segons el sistema de la FAO (Base de Referència Mundial) o segons el sistema americà (Soil Taxonomy) i la seua avaluació per a tres usos: producció agrícola, ús forestal i construcció de carreteres.

Text: Oficina de premsa UdL