Un alumne de l'ETSEA obté el premi al millor pòster a les Jornades de la Xarxa Científica en Benestar Animal (Red CIBA)

Els dies 14 i 15 de juliol de 2022 es van celebrar les Jornades de la Xarxa Científica en Benestar Animal (Red CIBA), que enguany van tenir lloc a la Facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), juntament amb la reunió de la Societat Internacional d'Etologia Aplicada (ISAE – Regió Sud-oest d'Europa), comptant amb la participació de 74 assistents. L’objectiu de la reunió va ser compartir, connectar i teixir la investigació del sud-oest d'Europa en benestar animal. Al llarg de les Jornades es van desenvolupar tres sessions amb la presentació de 20 comunicacions orals i 22 pòsters. De tots els treballs presentats, un alumne de la UdL del doble grau de Veterinària-Ciència i Producció Animal va obtenir el premi a la millor presentació, amb el treball titulat “Utilització d’extractes botànics com a tranquil·litzants en vedells d’engreix”, el qual forma part del seu Treball de Final de Grau en Ciència i Producció Animal.

L'activitat científica es va articular al voltant de dues ponències magistrals sobre el concepte de benestar i salud global (One Welfare-One Health) i sobre l’estudi de les emocions i l’estat afectiu dels animals com a paradigma per abordar la seva salut mental. Així mateix, es van realitzar dos tallers sobre ciencia oberta i una proposta de marc metodològic per millorar la reproducibilitat dels experiments que avaluen el comportament animal.