Prop de 2 milions de la UE per a un projecte agroalimentari d'UdL i Paeria

Emmarcat en la RIS3CAT, perquè Lleida lideri la innovació agroalimentària en el futur

MG_5138
Sorribas, Àngel Ros i Rafel Peris / Foto: Ajuntament de Lleida

Un ajut europeu de prop de dos milions d'euros permetrà a la Universitat de Lleida (UdL), l'Ajuntament i el Parc Científic i Tecnològic de la ciutat desenvolupar un projecte per a potenciar la innovació en el sector agroalimentari. Es tracta d'una subvenció del Pla d'Especialització i Competitivitat Territorial (PECT), que s'emmarca en la RIS3CAT i el programa operatiu FEDER Catalunya 2014-2020. La despesa aprovada total és de 3.675.309,60 euros, dels quals 1.837.654,80 seran aportats pels Fons FEDER de la Unió Europea (UE), a fons perdut. D’aquests, la UdL  gestionarà una despesa global de 1.051.376 €, dels quals 525.688 seran aportació FEDER.

El projecte INNO4AGRO-Ecosistema innovador per a un sector agroalimentari intel·ligent engloba quatre accions capitanejades per la Universitat de Lleida. Segons ha explicat el vicerector de Política Científica i Tecnològica de la UdL, Albert Sorribas, es tracta de la plataforma virtual Agritech Big Data, una planta pilot d'aliments innovadors amb interès gastronòmic, una instal·lació pionera a Catalunya energies renovables i l'organització de congressos.

Sorribas ha comentat que l'Agritech Big Data "serà un punt de trobada entre empreses del sector, administració i proveïdors tecnològics, constituint-se en un referent per al sector agroalimentari català". Amb seu al Parc Científic, la plataforma "s'oferirà a les empreses que podran beneficiar-se de l'avaluació de dades en temps real, permetent una reducció de costos i una millora del rendiment de la producció".

De la seua banda, l’alcalde, Àngel Ros, ha dit que “aquesta aposta de la Unió Europea és un reconeixement al paper que ha anat assolit el conjunt Paeria-Universitat en aquest terreny”. Sorribas ha posat èmfasi en la voluntat de la Universitat que Lleida lideri la innovació agroalimentari en el futur. “La UdL té un pla ben definit i ha fet de l’alimentació un dels seus grans eixos, amb voluntat de ser capdavanters”, ha dit.

El regidor de Promoció de la Ciutat, Rafael Peris, ha explicat que a més de l’eix de la tecnificació que lidera la UdL el projecte inclou altres línies: impuls tecnològic del teixit econòmic, adequació i dinamització de l’espai d’innovació i laboratori per a empreses al Parc Científic i relació del sector agroalimentari amb el turisme i actius patrimonials i culturals del territorio.

A banda d'aquest projecte PECT, dins del mateix marc de la RIS3CAT, la UdL coordina juntament amb la Politècnica de Catalunya (UPC) la Comunitat de Tecnologies de la Producció Agroalimentària (COTPA). També participa en la Comunitat d'Aigua, coordinada per ICRA, i en la Comunitat d'Alimentació que lidera l'IRTA.

Text: Comunicació Paeria / Oficina de Premsa UdL