Una miscel·lània de medi ambient homenatja Jaume Porta

Amb articles de companyes i companys del seu departament

Entrega_llibre
Foto MACS-UdL
Medi Ambient i Ciències del Sòl – Miscel·lània homenatge a Jaume Porta (Institut d'Estudis Ilerdencs, 2021), és el llibre que les companyes i companys del Departament de medi ambient i ciències del sòl (MACS) de la Universitat de Lleida (UdL) han dedicat al catedràtic emèrit d'edafologia i química agrícola, Jaume Porta, ara que finalitza la seua trajectòria docent, professional i de gestió a la UdL.

Porta, creador d'aquest departament al 1977, va rebre el llibre de mans del rector de la UdL, Jaume Puy, i del director de MACS, José Antonio Martínez Casasnovas, en un acte en reconeixement a la seua trajectòria que va tenir lloc a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) el passat 5 de maig, i que va incloure la lliçó magistral: Perspectives professionals en Ciències del Sòl, a càrrec del propi homenatjat.

Am pròleg de Jaume Puy i el president de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), Joandomènec Ros Aragonès, la miscel·lània recull una quinzena d'articles agrupats en quatre capítols -edafologia i agronomia, cartografia de sòls, processos hidrològics i física aplicada al medi ambient- de persones que van ser o són actualment membres del personal docent i investigador del departament . A més, també conté vuit ressenyes dedicades al professor Jaume Porta que "ha format diferents generacions d’alumnes en edafologia durant ben bé quatre dècades, que en alguns casos han esdevingut companys i companyes del departament, i que en altres casos han difós el coneixement adquirit a altres centres i organismes d’arreu del món", recull la contraportada.

Coordinat per Damià Vericat Querol, José Antonio Martínez Casasnovas, Rosa Maria Poch Claret, Carme Vidalhuguet i Montse Querol, les fotografies són obra de Josep Miquel Ubalde Bauló i de Rosa M. Poch Claret. A més d'en paper, el llibre s'ha publicat en obert en format digital.

L'acte de reconeixement a qui fou també director de l'ETSEA i rector de la UdL, va comptar a més amb la presència del director de l'ETSEA, Jordi Graell, el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor, el director de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, Joan Josep Ardanuy Peris, alumnat del màster interuniversitari en Gestió de sòls i aigües i personal del MACS i de l’ETSEA. El director de l'IEC, institució de la qual n'és membre Jaume Porta, va intervenir a l'homenatge en remot.

Text: Premsa UdL