Resolt el Premi ETSEA als Millors Treballs Final de Carrera dels Graus en Enginyeria Agrària i Alimentària i en Enginyeria Forestal (curs 2020-21)

(patrocinat pel Col·legi d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Forestals de Catalunya-Lleida)

Premi TFG 2022
Foto: Jurat del Premi

Aquest “Premi al Millor Treball Final de Carrera” s’atorga als millors treballs defensats entre els estudiants que s’han titulat en el curs 2020/21 com a Graduats en Enginyeria Forestal i Graduats en Enginyeria Agrària i Alimentària,  a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA), de la Universitat de Lleida (UdL). Compta amb el patrocini del Col·legi d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Forestals de Catalunya (CETAFC)-Delegació de Lleida, entitat que col·labora amb l’ETSEA des de fa més de 25 anys amb la finalitat de donar suport als estudiants que es graduen en aquestes dos carreres universitàries i projectar a la societat les tasques que fan els professionals en les enginyeries agrícola i forestal.

En el Premi es reconeix els millors projectes d’enginyeria defensats pels estudiants dels dos Graus, valorant-se tant el seu contingut tècnic com la presentació formal del treball. En relació al contingut es valora especialment de que es tracti d’un projecte d’enginyeria que abordi els aspectes següents: actualitat de la problemàtica a resoldre, interès i aplicació pràctica, innovació, respecte al medi ambient, ús de noves tecnologies, estalvi energètic, sostenibilitat, així com la viabilitat tècnica-econòmica de la transformació objecte del projecte.

En la present edició, després de la valoració de tots els treballs presentats i defensats a l’ETSEA en el curs 2020/21, el Jurat del premi ha decidit adjudicar el Premi de forma ex-aequo (repartint-se a parts iguals la dotació de 1.000 eur) als dos següents treballs:

• Millor TFG de l’Àmbit FORESTAL:
  • Projecte de gestió silvícola per a la prevenció d’incendis forestals al terme municipal de Vilaplana (Baix Camp).
  • Alumne: Adrià Duaigües Beà (Graduat en Enginyeria Forestal)
  • Tutor: Dr. Álvaro Aunós, Departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal, ETSEA, Universitat de Lleida
  • Cal valorar d’aquest Treball el que es tracti d’un projecte d’enginyeria forestal adequadament plantejat i ben realitzat formalment. En el mateix es pretén com a finalitat disminuir la vulnerabilitat de la massa forestal i dificultar la propagació dels incendis forestals en una zona determinada. Cal destacar que en el projecte s’avalua la implementació d’àrees tallafoc, espais de baixa combustibilitat i punts estratègics de gestió i es proposen diversos tractament dirigits a la modificació estructural del combustible en la zona, tot lo qual és útil per gestionar la problemàtica dels incendis forestals en zones sensibles com la que és objecte d’estudi en el present Treball Final de Grau.
  • Millor TFG de l’Àmbit AGRARI:
  • Projecte de transformació de reg a tesa a reg pressuritzat d’una finca de 7,5 ha de cultius extensius al terme municipal de Juneda (Lleida)
  • Alumne: Marc Capdevila Sancerni (Graduat en Enginyeria Agrària i Alimentària, menció en Enginyeria Rural i Ambiental)
  • Tutor: Dr. Lluis Cots, Departament d’enginyeria agroforestal, ETSEA, Universitat de Lleida
  • En aquest Treball es realitza un projecte tècnic per ampliar i modernitzar la instal·lació de reg d’una finca de cultius extensius, dissenyant una instal·lació de reg pressuritzat a totes les parcel·les, i aconseguint a la vegada un increment de la producció gràcies a la implantació de doble collita. Cal destacar en el projecte la realització exhaustiva i rigorosa que es fa del disseny i càlcul de les obres i instal·lacions, lo que a la vegada se sustenta tècnicament en assaigs de camp realitzats in situ en les pròpies parcel·les.
El Jurat del Premi ha estat format pel director de l’ETSEA, Sr. Jordi Graell, i el president del CETAFC-Lleida, Sr. Josep Dadón, juntament amb els caps d’estudi de l’ETSEA, Sra. Cristina Fernández i Sr. Jaume Arnó. Els premis es lliuraran als estudiants guanyadors en un futur acte acadèmic al centre ETSEA o bé en un acte del col·legi professional CETAFC-Lleida.