Oberta la preinscripció al congrés DATAGRI 2021 (Lleida, 25-26 de novembre de 2021)

Datagri 2
Datagri Lleida

Els propers 25 i 26 de novembre de 2021 es celebrarà a Lleida el congrés DATAGRI (Foro para el Impulso de la Transformación Digital en el Sector Agroalimentario), tal com es va presentar el passat 2 d’octubre en el marc de la Fira Agrària de Sant Miquel.

El 4 d’octubre es va obrir l’enllaç per a la preinscripció al congrés en la web: https://www.datagri.org/es/edicion-2021/ Un cop realitzada la pre-inscripció es rep la confirmació en uns dies.

A DATAGRI LLEIDA 2021 s’analitzaran en diferents formats les principals tendències sobre transformació digital en el sector agrari i els casos d’èxit que estan accelerant aquest procés en tota la cadena de valor.

El congrés es desenvoluparà al llarg de 2 dies. El dia 25 (Forum Day) estarà destinat a diverses ponències, debats i sessions, en el Palau de Congressos de Lleida-La Llotja, i el dia 26 (Farming day) es realitzaran demostracions en camp d’empreses tecnològiques amb aplicacions a l’agricultura i la ramaderia, que tindran lloc en el campus de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA), de la Universitat de Lleida; a més, també el dia 26, es faran demostracions d’empreses i projectes aplicats a l’àmbit de la fructicultura en l’Estació Experimental de Mollerussa-IRTA.

Per part de l’ETSEA està prevista la participació a DATAGRI 2021 d’investigadors del Grup de recerca GRAP (Grup de Recerca en AgròTICa i Agricultura de Precisió, de la Universitat de Lleida/Agrotecnio-CERCA Center), amb una ponència sobre “Digitalització 3D de Cultius” i la demostració in situ d’equips per a la caracterització 3D de cultius, com un escàner làser terrestre portàtil, càmeres RGB-D  i sistemes GNSS per a georeferenciar les dades. Així mateix, IPMWise (www.ipmwise.es), una spin-off desenvolupada recentment per part d’investigadors del Grup de recerca en Malherbologia i Ecologia Vegetal (de la Universitat de Lleida/Agrotecnio-CERCA Center) mostrarà eines per a la presa de decisions en el control de males herbes.

Aquesta és la quarta edició de DATAGRI (que es va iniciar el 2018), que està promogut i organitzat per les següents entitats: Cooperatives Agroalimentàries d’Espanya, la Coordinadora d’Organitzacions d’Agricultors i Ramaders (COAG), la companyia tecnològica Hispatec Analytics i l’ETSIAM de la Universidad de Córdoba, juntament amb les administracions públiques i entitats de l’entorn de la ciutat amfitriona. En el cas de DATAGRI LLEIDA 2021 hi ha una decidida implicació de les administracions (DACC-Generalitat de Catalunya, Diputació de Lleida, Ajuntament de Lleida), la Universitat de Lleida, els centres de recerca i tecnològics (IRTA, Eurecat), i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), que configuren el Comitè Local Organitzador, tots els quals s’han conjurat per aconseguir que sigui un congrés de referència, i que serveixi de plataforma per impulsar el treball conjunt d’empreses dels sectors agroalimentari i tecnològic per fer front als reptes digitals de l’agricultura i la ramaderia.