Les relacions entre cuina, producte i turisme gastronòmic, eixos d’una primera jornada, el 16 d’octubre

III Congrés Català de la Cuina
Pepa Aymamí, Narciso Pastor, i Jordi Graell, presenten el Congrés Català de la Cuina

"La jornada comptarà amb la col·laboració d’experts i representants de les diferents entitats relacionades amb el sector de la cuina i la gastronomia a Lleida (cuiners, restaurants, Escoles d’Hoteleria i Turisme, Federació d’Hostaleria, gremis i associacions gastronòmiques, entitats promotores de turisme, administracions públiques, premsa i divulgadors gastronòmics, acadèmics, estudiants, investigadors, elaboradors i distribuïdors alimentaris, indústries d’aliments i begudes, i productors agraris, entre d’altres."

Una jornada sobre Cuina i Gastronomia: producte i turisme encetarà les activitats del III Congrés Català de la Cuina, un esdeveniment que se celebrarà arreu de Catalunya entre el que resta d’aquest any 2018 i tot el 2019. Aquesta primera jornada es farà a la Llotja (Palau de Congressos de Lleida), el pròxim 16 d’octubre, sota el lideratge i coordinació de la Universitat de Lleida i està organitzada per una Comissió Territorial.

El Congrés ha estat presentat aquest dijous per la directora de la Fundació Institut Català de la Cuina, Pepa Aymamí, el Director del’ETSEA, Narciso Pastor, i Jordi Graell, president del Comitè Organitzador a Lleida.

L’assistència a la jornada és gratuïta, però cal fer una inscripció prèvia omplint el formulari disponible a: www.congrescuinalleida.udl.cat (si es vol dinar al foyer de La Llotja, cal fer el pagament previ a través del web abans del 7 d’octubre). Els patrocinadors de les activitats del Congrés a Lleida són el Consell Social de la Universitat de Lleida, el Vicerectorat de Recerca de la Universitat de Lleida, l’Ajuntament de Lleida, la Diputació de Lleida i la Generalitat de Catalunya (Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació). Les entitats o empreses interessades a actuar com a patrocinadors, poden consultar més informació al web.

La cuina i la gastronomia catalana s’han convertit en un dels principals pilars socioeconòmics i culturals del país, al mateix temps que un referent mundial. En el III Congrés Català de la Cuina es pretén fer una reflexió sobre aquells factors què han permès que la cuina i gastronomia catalana hagin assolit aquest destacat prestigi durant les últimes dècades, i quins aspectes seran importants a potenciar per millorar i consolidar aquest èxit en el futur.

Les conclusions derivades dels treballs i activitats realitzades en els diferents territoris a tota Catalunya seran posades en comú i exposades a l’Acte de cloenda del III Congrés Català de la Cuina, que tindrà lloc a Barcelona a finals de l’any 2019, coincidint amb el 25è aniversari del Segon Congrés Català de la Cuina.

Text: Territoris.cat