La UdL, seu del 3r Congrés Català de Cuina

El catedràtic de l'ETSEA, Jordi Graell, n'és el coordinador

congrescatalacuinaUdL
La presentació s'ha fet a l'Aula Magna de l'IEI / Foto: IEI
La Universitat de Lleida (UdL) acollirà el proper mes d'octubre la tercera edició del Congrés Català de Cuina. Es tracta d'una iniciativa promoguda per la mateixa UdL, la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica, el Campus d'Alimentació de la Universitat de Barcelona i les universitats de Vic, Girona i Rovira i Virgili de Tarragona per promocionar i valorar l'evolució de la gastronomia catalana i la seua presència al panorama europeu i internacional.

La presentació del congrés s'ha fet aquest dimecres a l'Aula Magna de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) amb el catedràtic de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL i director a Lleida d'aquesta edició del congrés, Jordi Graell, que és membre de la Secció de Ciències Agroalimentàries de l'IEI; la també catedràtica d'ETSEA, Inmaculada Recasens; la vicepresidenta de l'IEI i de la Diputació, Rosa Pujol; i la directora general de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica, Pepa Aymamí.

El congrés es materialitzarà en un seguit d'activitats entre aquest abril i fins a meitat de l'any 2019. La primera jornada tindrà lloc el 16 d'octubre a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont. La segona es farà ja l'any vinent per elaborar les conclusions.

Les activitats del congrés estan patrocinades pel Consell Social de la UdL i de l'Institut d'Estudis Ilerdencs. També compten amb la col·laboració de persones expertes i representants de les diferents entitats relacionades amb el sector de la cuina i gastronomia a Lleida: cuiners, restaurants, Escola d'Hoteleria i Turisme, Federació d'Hostaleria, gremis i associacions gastronòmiques, entitats promotores de turisme, administracions públiques, acadèmics, investigadors, elaboradors alimentaris, indústries d’aliments i begudes, i productors, entre d'altres.

Text: Oficina de premsa UdL