La UdL recupera la mobilitat d'estudiantat amb l'ETSEA al capdavant

Tot i que la COVID-19 continua activa, la Universitat de Lleida (UdL) s'apropa aquest curs 2021-2022 a les xifres de mobilitat d'estudiantat anteriors a la pandèmia. Així, enguany rep 332 alumnes forans, entre el primer (167) i el segon semestre (165), nombre que supera de bon tros l'assolit el curs passat, quan la UdL va acollir un total de 104 estudiants, pels 413 del curs 2019-2020 i els 414 del 2018-2019.

Durant el primer semestre del curs van arribar 167 alumnes de 40 països, essent l'alumnat del programa SICUE (per a estudiantat de la resta l'Estat espanyol), el segon grup més nombrós (22) darrera l'italià (47). L'afluència d'estudiantat d'altres universitats estatals es va multiplicar aquest curs per 4 respecte el que arribava abans de la crisi sanitària i ha estat clau en la recuperació d'estudiantat de mobilitat durant el primer semestre.

Al segon semestre, han arribat 165 joves de 19 països, i com és habitual, els procedents d'Itàlia són els més nombrosos, amb 51, seguits pels de Mèxic, amb 42, Xile, 13, i França, 10. La resta són d'altres països europeus i de l'Amèrica Llatina, més dos persones de Turquia i una de Corea del Sud.

Els centres de la UdL que acullen més alumnat estranger aquest segon semestre, són l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, amb 32; l'Escola Politècnica Superior, amb 30; i la Facultat de Medicina, amb 26. Els segueixen les facultats de Dret, Economia i Turisme, amb 25; Lletres, amb 20; Educació, Psicologia i Treball Social, amb 18; l'INEFC, amb 8, i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, amb 6.

A l'ETSEA, el total d'alumnes rebuts enguany en programes de mobilitat, incloent Erasmus Estudi, Erasmus Pràctiques, Erasmus amb Tercers Països, Programa de Mobilitat Propi i estudiantat visitant, són 49.