La UdL i Eurecat impulsen la recerca en ciència i tecnologia d’aliments

Creen una plataforma de R+D+i per fer projectes conjunts i unificar l’oferta tecnològica

Microbiologia_UdL2017
Els serveis científic tècnics de la UdL col·laboraran amb la plataforma. FOTO: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) i el Centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) han subscrit una aliança estratègica per impulsar la recerca i la transferència en matèria de ciència i tecnologia dels aliments a les empreses del sector agroalimentari de Catalunya, que representa el 3,6% del PIB i el 18,6% del PIB industrial català.

L’acord de col·laboració, que ha estat subscrit pel vicerector de Política Científica i Tecnològica de la UdL, Albert Sorribas, i pel director general Corporatiu i d’Operacions d’Eurecat, Xavier López, permetrà la creació d’una Plataforma mixta de R+D+i en ciència i tecnologia dels aliments, que facilitarà el desenvolupament de projectes conjunts de recerca i de transferència tecnològica al sector productiu agroalimentari i la unificació de l’oferta en aquest camp.

La UdL i Eurecat compartiran les línies d’R+D+i en ciència i tecnologia dels aliments i col·laboraran en projectes de recerca i de transferència tecnològica afins. Amb aquest objectiu, la plataforma incorporarà recursos humans i equipament d’ambdós ens: serveis científic tècnics de l’àmbit i la Planta pilot, per part de la UdL, i la Unitat de Nutrició i Salut per part d’Eurecat, ubicada a Reus.

Aquesta col·laboració permetrà "donar resposta a les demanes de solucions tecnològiques per a l'obtenció, la producció i la transformació d'aliments per part de les empreses alimentàries”, a les quals "aportem també tecnologies per millorar els aliments des del punt de vista de salut", assenyala Xavier López.

El conveni, amb una durada inicial de quatre anys, "permetrà a la Universitat aprofundir en la transferència al sector productiu en un àmbit on és capdavantera i, a Eurecat, donar un servei complet a la industria alimentària", apunta el director de l'Àrea de Biotecnologia d’Eurecat, Lluís Arola.

Per la seua part, el vicerector de Política científica i tecnològica de la UdL, Albert Sorribas, considera que aquest acord representa una bona oportunitat per a la Universitat en general i, en concret, pel Departament de Tecnologia d’aliments, que podrà desenvolupar projectes amb empreses de la ma d’Eurecat.

La plataforma, que tindrà una estructura diferenciada i una organització i recursos propis, podrà actuar d'interlocutor en xarxes i plataformes nacionals i internacionals, promoure projectes conjunts i cercar finançament, tant públic com privat. Els coordinadors seran la professora de la UdL, María Paz Romero i Lluís Arola, per part d'Eurecat.

La creació de la plataforma referma la col·laboració entre la UdL i Eurecat, que el passat mes de març van signar un conveni amb l’objectiu de convertir Lleida i Catalunya en un pol d'innovació en agricultura 4.0, en àrees com la seguretat alimentària, el desenvolupament de productes i la gestió integral de la cadena de valor agroalimentària.

TEXT: Gabinet de Premsa Eurecat / Oficina de Premsa UdL