La UdL acull el 50è aniversari del premi del Llibre Agrari

Llibre agrari exp
Foto: Col·legi de Veterinaris Lleida
El rectorat de la Universitat de Lleida va acollir el dijous 21 d’abril, l’acte commemoratiu dels 50 anys del Premi del Llibre Agrari de la capital del Segrià. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, va destacar la importància de mantenir un premi que cuida el sector agroalimentari de les terres de Lleida i el rector de la universitat, Jaume Puy, va remarcar que el sector agrari representa un 16% del PIB català. Va aprofitar l’ocasió per mencionar el 50è aniversari de la nostra escola, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària.

Els premis Llibre Agrari distingeixen des de l'any 1972 les obres de temàtica científica, tecnològica o divulgativa. Molt professorat l'ha rebut al llarg d'aquestes cinc dècades. Durant la celebració també es presentarà la biblioguia virtual creada per la UdL, que permetrà conèixer les portades i les obres premiades en la història del premi per mitjà d'una petita ressenya.

L'acte central de la commemoració serà una taula redona titulada De la genètica a la taula, centrada en la producció animal, que comptarà amb la intervenció de la catedràtica de Producció Animal de la Universitat de Lleida Romi Pena i el veterinari consultor Roger Galofré. La taula la moderarà la presidenta del Col·legi Oficial de Veterinaris de Lleida, Carme López.

Text: Adaptat de Premsa UdL