Estudiantat de secundària i universitari descobreix el substrat geològic de Catalunya

En una exposició sobre les textures de les roques, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària

expo roques
ETSEA
Descobrir el substrat geològic de Catalunya a partir de les relacions geomètriques entre els minerals i la resta de components d'una roca i la mida i forma dels seus grans, és el que han fet estudiants de secundària i universitaris amb l'exposició que, fins al 10 de desembre, es pot veure a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL).

Fins ara, una norantena d'alumnes de l'ETSEA i una vintena dels instituts Escola del Treball, Guindàvols i la Caparrella, han visitat Les textures de les roques. Visió microscòpica del substrat geològic de Catalunya, una mostra que l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) presenta a la UdL amb motiu de la 26a Setmana de la Ciència i que, en cas dels joves de secundària, s'ha acompanyat del taller: D’on venen les roques que trobem als nostres rius?

L'objectiu de la mostra, formada per una trentena de pòsters i mostres de roques, és il·lustrar un conjunt de textures representatives de les roques ígnies, metamòrfiques i sedimentàries que afloren a Catalunya. A més de ser indispensables per entendre l'evolució de la Terra, del seu valor científic i pràctic, l'ICGC destaca el valor estètic de les textures que sorgeix de les imatges obtingudes a partir de la seua visió al microscopi.