El màster en Gestió i innovació en la indústria alimentària celebra deu anys

Fins ara l'han cursat 207 persones, 148 de les quals són dones

masterindustriaalimentariaUdL
Un moment de la celebració, al campus d'Agrònoms / Foto: ETSEA-UdL
Un total de 207 alumnes -148 dones i 59 homes- han cursat el Màster en Gestió i Innovació en la Indústria Alimentària de la Universitat de Lleida (UdL) des que es va posar en marxa al curs 2008-2009 amb 14 matriculats, ara fa deu anys.

Per celebrar aquesta dècada de funcionament, divendres va tenir lloc una jornada al campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) que va aplegar una setantena de persones, entre estudiants, ex-estudiants, professors i col·laboradors. L'acte va incloure una conferència de Joan Quílez, director de tecnologia d'Europastry, empresa líder en el sector de les masses congelades de pa i brioixeria a Europa, al voltant de la recerca en aquest camp.

L'ex-coordinador del màster, Vicent Sanchis, es va mostrat satisfet per la consolidació d'aquests estudis, tot agraint la implicació de docents i empreses. En aquest sentit, la coordinadora actual del màster, Sonia Marín Sillué, va subratllar "que aquests estudis són un bon exemple de la cooperació universitat-empresa, donat el nombre de col·laboracions docents dutes a terme per professionals del sector alimentari i de centres de recerca.

El màster, que va sorgir a demanda del propi sector, s'oferta en format dual, amb pràctiques en empreses com ara Argal i BonArea Agrupa. El pla d'estudis preveu un únic itinerari de 60 crèdits ECTS on s'aborden temes com ara la seguretat alimentària, la gestió de laboratoris, els aliments de quarta gamma, les innovacions cientificotecnològiques en postcollita de fruites i hortalisses, les tecnologies d'olis vegetals o l'elaboració de productes carnis, entre d'altres.