Classes teòriques només virtuals durant 15 dies per contenir la COVID-19

La UdL limita l'assistència de l'estudiantat a laboratoris, sales d'informàtica i pràctiques

aula-buida
Durant quinze dies no hi haurà classes presencials / Foto: UdL
Des de dijous 15 d'octubre fins divendres 30 inclòs, l'estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL), com el de la resta d'universitats catalanes, seguirà telemàticament les classes teòriques que fins ara s'impartien de manera presencial. D'acord amb la decisió presa avui pel Consell Interuniversitari de Catalunya per contenir l'índex de contagis per COVID-19, el Consell de direcció de la UdL ha decidit limitar l'assistència de l'alumnat a les activitats que es duguin a terme en sales d'informàtica i laboratoris, així com a les sessions pràctiques en grups reduïts que requereixen presencialitat, i continuar amb les pràctiques clíniques i de camp i les pràctiques externes, totes elles amb les mesures de protecció establertes.

El Consell de direcció assegura que aquestes noves mesures no responen a la falta de seguretat a les aules i altres espais de la UdL, sinó a la voluntat de reduir al màxim la mobilitat de l'estudiantat universitari per contribuir a contenir els contagis a Catalunya, tal com ha demanat Salut Pública. "Estan intentant limitar la mobilitat perquè facilita els contagis. Ells creuen que, en aquests moments, per la franja d'edat, toca fer aquest tipus d'acció", ha explicat aquest matí el rector de la UdL, Jaume Puy. "Nosaltres no podem controlar la pandèmia, però sí contribuir en la nostra mesura, com ho hauria de fer tota la societat", ha afegit.

El rector i el seu equip han volgut agrair tant a l'estudiantat com el professorat de la UdL "l'esforç que esteu fent per adaptar-vos amb flexibilitat als canvis que comporta la pandèmia" i els han emplaçat a estar atents a noves comunicacions que es poden produir els propers dies.