CIENTÍFIQUES DESTACADES DE L'ETSEA

Dia internacional de la dona i la nena a la ciència

Descarregar Pdf

A més de la història, amb motiu de l’11 de febrer existeixen nombrosos rànquings on se situa a les investigadores en l’actualitat. Concretament a la Universitat de Lleida, trobem el rànquing de les millors investigadores científiques residents a Espanya publicat pel Grup per la Difusió de l’Índex H (Grup DIH) on apareixen figures destacades de l’ETSEA com Olga Martín Belloso, catedràtica de TECAL i investigadora principal del grup de Noves Tecnologies de Processament d’Aliments d’Agrotecnio. En aquest camp l’acompanyen Maria Paz Romero, investigadora principal del grup de Compostos Bioactius d’Aliments d’Agrotecnio i doctora en ciència i tecnologia dels aliments a la Universitat de Lleida; i Roxana Savin, investigadora sènior del grup d’investigació de Fisiologia de Cultius d’Agrotecnio.

Així mateix, existeixen iniciatives com 100tífiques, un esdeveniment organitzat per la FCRI per a tota Catalunya amb l’objectiu de trencar mites que habiten el món científic, on participen cada any investigadores d’Agrotecnio. Concretament en aquest 2022, les investigadores Marina Laplana, del grup de Millora Animal amb una xerrada a l’escola Magraners de la ciutat de Lleida; i Bàrbara Baraibar, del grup de Protecció de Cultius, amb una ponència a l’escola Enric Grau Fontseré de Flix.